Fundamentem istnienia każdej firmy, niezależnie od branży jest sprzedaż. Nie ma nic bardziej podstawowego. bezpieczeństwo finansowe każdej organizacji zależy od monetyzacji oferty.
Wyznaczanie celów i realizacja odbywa się przy pomocy metody prostej i eleganckiej, której nazwa składa się na litery układające się w słowo z angielska brzmiące SMART.
Do realizacji planów w dłuższej perspektywie służą pozostałe narzędzia z niezbędnika marketingowca. Marketing mix jest zestawem metod marketingowych pozwalających realizować z sukcesem wspomniana wyżej sprzedaż. Optymalizacja efektów zależy od wielu parametrów. Między innymi o tego jak zaplanowane jest pozycjonowanie firmy. I niezwykle ważnym elementem jest zespół sprzedażowy. Wyszkolenie handlowców jest warunkiem sprawnego działania działu sprzedaży. Sprzedawcy działają sprawnie jeśli potrafią właściwie ocenić typ klienta.
Dobra praktyka pozwoliła wyodrębnić cztery typy osobowości konsumenta i opisać je w syntetycznej formie. Każdej grupie osobowości przypisano kolor. Rozróżniamy klientów: niebieskich, czerwonych, żółtych i zielonych.
Dziś skupimy się na personie o kolorze żółtym. Sangwinik i typ entuzjastyczny. Jest to klient opierający swe poczynania na relacjach. Lubi być w centrum zainteresowania, jak gwiazda na estradzie. Zwierz sceniczny nie pozwala mu dopuszczać nikogo do głosu. Można go obłaskawić obrzydliwie dużą ilością komplementów i uwagi. Klient koloru żółtego łaknie uwagi, jak kania dżdżu. Zrobi wszystko, mogąc błyszczeć i być podziwianym.